Mantuka

Insurans Islam Taib

Tuesday, March 4, 2014

Model Baru, Penampilan Baru - Peugeot 3008

Lebih dari 500,000 jualan di seluruh dunia, melebihi sasaran jualan asal pada 50 peratus, Peugeot 3008 menjadi sebuah kereta yang berjaya dihasilkan diatas ciri-cirinya yang kukuh.

Kereta tersebut juga telah memenangi ‘Kereta Tahunan’ pada tahun 2010 lalu, bersama dnegan pujian lainnya.

3008 adalah kereta gabungan jenis SUV, Hatchback dan Multi Purpose Vehicle (MPV) yang mempunyai kebolehan mengabungkan keseronokan pemanduan dan kredibiliti ciri-ciri pemandu dengan teknologi tinggi untuk keselesaan semasa memandu.

Dengan keluaran 3008 terbaru di negara ini, Peugeot telah menaik taraf bentuk badan yang mengikut simbol Singa Perancis. Hidung dibahagian depan 3008 direka bentuk dengan gril terbaru yang lebih besar dan fog light yang diselut dengan warna Chrome.


Didalam kabin pula, terdapat ciri-ciri yang menarik di inspirasikan dari Jet penggempur iaitu odometer berkonsepkan kaca berdigital yang membolehkan pemandu mempunyai penglihatan yang lebih jelas. Ianya juga mempamerkan maklumat berbeza dari kelajuan sehingga jarak amaran.

Tambahan lagi, kereta tersebut mempunyai kelebihan teknologi penghubung Bluetooth untuk telefon pintar dan pemain musik.

Walaupun 3008 dimuatkan dengan enjin bekruasa 1.6 litre THP, kereta tersebut mempunyai kelebihan yang dilengkapi dengan Turbo memberikan kuasa sepenuh kepada 156 bhp (240 Nm kepada 1,400 rpm) walaupun dalam kelajuan yang rendah.

Ciri-ciri keselamatan termasuk pengawal grip untuk meningkatkan traction, 6 bag udara keselamatan, sistem Anti-Lock Brake (ABS), Electronic Brake Distribution (EBD), Electronic Stability Program (ESP), Sistem Brake kecemasan (EBA), Dynamic Rolling Control dan lain-lain lagi.