Mantuka

Insurans Islam Taib

Saturday, December 22, 2018

Pelancaran Suzuki Ertiga Jenerasi Kedua

Klik di sini untuk berita versi Inggeris.

Orang ramai membanjiri The Mall, Gadong untuk menyaksikan lebih dekat pelancaran rasmi Suzuki Ertiga serba baru yang dilancarkan semalam. Pelancaran ini mencatatkan satu lagi sejarah baru untuk Syarikat Boustead Sdn Bhd.

Pelancaran yang berlangsung di The Mall, Gadong telah disempurnakan oleh Pengurus Kumpulan, Suzuki Motor Corporation Asia Automobile Group 1, Kazuyuki Yamashita-San bersama Pengurus Eksekutif Boustead Sdn Bhd, Lim Jin Lee.

Suzuki Ertiga merupakan sebuah model yang mampu menampung 7 orang dewasa. Model ini terkenal diseluruh negara dan kini adalah salah satu segmen MPV yang terkenal di Brunei Darussalam.

Ertiga jenerasi kedua ini dimuatkan dengan enjin 1.5 liter Petrol menggabungkan prestasi enjin yang licin dan jimat minyak.

Antara teknologi dimuatkan kedalam model terbaharu ini seperti Kawalan Penahanan di Bukit (Hill Hold Control), reverse parking sensor, brek anti-kunci (ABS), pengagihan kuasa brek elektronik (EBD), dan banyak lagi. HEARTECT adalah platform jenerasi baru yang mengurangkan berat badan kereta memberi pelanggaran keselamatan yang lebih baik.

Suzuki Ertiga mengadakan jerayawara di Atrium, The Mall Gadong menampilkan Ertiga serba baru dan juga model-model Suzuki lainnya serta aktivit seronok bagi kesemua pelanggannya.

Dari 22 hingga 23 Disember ini, setiap pembelian Ertiga baharu semasa jerayawara dijalankan akan menerima cenderahati dari Boustead Sdn Bhd berupa penginapan dua malam di Miri, Sarawak dengan baucer wang tunai B$200 untuk membeli-belah atau jam tangan Garmin Fore Runner.

Orang ramai dialu-alukan untuk melihat lebih dekat Ertiga serba baru dan juga model lainnya di pamerkan semasa jerayawata dijalankan.