Mantuka

Insurans Islam Taib

Saturday, June 3, 2017

Suzuki Swift 1.2L Serba Baru


Untuk berita versi Inggeris, klik di sini.

Boustead Sdn Bhd pengedar tunggal kereta Suzuki di Brunei Darussalam hari ini telah melancarkan Swift serba baru untuk pasaran Brunei yang telah diadakan di Bilik Pameran Suzuki, Beribi.

Suzuki Swift serba baru datang dalam 2 varian iaitu GL dengan transmisi manual (MT) dan automatik (AT) atau GLX dengan transmisi Continuous Variable (CVT). Ia juga datang dalam dua warna baru yang Burning Red Pearl Metallic dan Speedy Blue Metallic.



Bahagian luaran Swift serba baru itu mempunyai gaya yang mencipta sensasi pergerakan, walaupun semasa berhenti, menarik perhatian. Reka bentuk badan Swift menekankan kekukuhan yang kuat dan menyerlahkan kesan emosi. Pemegang pintu belakang yang dipasang dekat tingkap di bahagian siring menambah kedua-dua gaya dan sportif. Ia datang dengan lampu LED dan lampu kombinasi belakang yang memberikan kesan yang ianya berteknologi tinggi. Ia juga dilengkapi dengan jeriji depan yang nampak agresif dengan pembukaan yang luas dan jeriji bumper di bawah memberikan ekspresi kekuatan.



Apabila anda memasukkan Swift serba baru itu, anda akan melihat suasana dalam seperti kereta lumba, stereng berbentuk huruf D, dan mempunyai tempat duduk depan yang berpegang teguh pada badan, serta konsol tengah yang bersudut ke arah pemandu yang menambah quality kereta tersebut menjadi lebih sportif, berkualiti tinggi yang persekitaran yang menyatukan kereta dan pemandu dengan selesa.



Versi GLX dilengkapi dengan meter yang mudah untuk melihat dan bergaya. Kedua-dua meter utama dihiasi dengan warna satin krom, dan dalamannya menampilkan warna merah dan putih dan reka bentuk yang nampak sportif. Reka bentuk keseluruhan adalah sama seperti jam tangan chronograph.



Ia juga dilengkapi dengan LCD TFT 4.2 inci berwarna yang terletak di pusat kluster meter untuk memaklumkan pemandu dengan data yang mudah difahami mengikut tingkah laku kenderaan dan operasi sebagai contoh output enjin dan tork, pecutan dan penggunaan brake.





Setiap pemandu akan mempunyai fikiran yang tenang dimana ianya penting untuk pemanduan yang menyeronokkan. Swift telah direka dengan menggunakan teknologi keselamatan canggih untuk membantu pelindungan penghuni kenderaan daripada kes perlanggaran, meningkatkan keselamatan pencegahan bertujuan untuk menjaga  dari bahaya lalu lintas.



Swift baru ini dilengkapi dengan sistem brake assist. Di samping itu juga, semasa dalam perjalanan jauh, pemandu akan menikmati pengalaman memandu secara santai dengan bantuan kawalan pelayaran (cruise control).

Swift merupakan sebuah kereta kompak yang mempunyai gaya tersendiri dan sportif, pengendalian cemerlang dan prestasi pemanduan yang hebat, dan sangat mesra pengguna. Kereta ini dibina untuk menjadi sebuah entiti yang meningkatkan emosi. Ianya mempunyai watak yang menonjol melalui gaya dan warna.




Jadi tunggu apa lagi?! Orang ramai bolehlah datang ke bilik pameran Suzuki untuk mendapatkan keterangan lebih lanjut dan membuat tempahan uji pandu.




Untuk maklumat lanjut, Suzuki Brunei boleh dihubungi di nombor-nombor hotline, 2453162 atau 2453163 (BSB) dan 3334284 (KB) atau mengikuti mereka di Facebook Fanpage di Suzuki Brunei atau Instagram di @Suzuki_Brunei.