Mantuka

Insurans Islam Taib

Monday, April 27, 2015

Pelancaran Nissan Navara di Pasaran Brunei

Ditulis oleh: Wanee Zahari

Untuk versi Inggeris, klik di sini.

Nissan Navara baharu dilancarkan semalam di Bilik Pameran Boustead Sdn Bhd, Beribi, Gadong. Navara baru mempunyai penjimatan minyak yang sangat baik, pecutan lebih baik dan pemanduan yang lebih mudah, rangka yang lebih kuat dan tahan lama serta reka bentuk yang menarik dan moden serta mencabar.

Turut hadir memberikan ucapan dan merasmikan pelancaran adalah Pengurus Jualan Kanan Boustead Sdn Bhd, Tan Teck Hong.

Navara datang sebagai kereta jenis pacuan empat roda generasi ke-12 yang sangat tegas, Navara baru melambangkan Nissan di legasi kecemerlangan dan amanah dalam segmen ini sangat mencabar, dan kini dengan tahap keselesaan, kemudahan dan teknologi yang lebih maju. Dengan peningkatan prestasi enjin dan pengurangan barat badan Navara, ia membolehkan kereta untuk mencapai kos operasi keseluruhan yang lebih rendah.


Pasukan reka bentuk Nissan memberi tumpuan kepada menghasilkan ungkapan Navara yang sportif dan lebih emosi, sambil mengekalkan reka bentuk DNA Nissan tersendiri. Melihat dari sisi, kenderaan yang sangat kacak ini ditandakan dengan memancarkan silhouette lancar, beltline tinggi, B-Pillar hitam di tengah dan spoiler belakang untuk memberikan Navara dengan ciri-ciri yang unik.

Bahagian pintu dengan permukaan convex dan concave yang dinamik berani menunjukkan penampilan yang bertenaga dan boleh dipercayai bersama-sama dengan fender yang diukir secara besar-besaran. Tandatangan motif Nissan "V-Motion" mengalir dari gril dan ke hood melalui ke fender depan, memberikan garisan watak lancar dan dinamik.


Nissan Navara telah direka dan dibangunkan untuk mengendalikan bagasi berat, memudahkan memuat dan memunggah. Di bawahnya, Nissan Navara mempunyai chassis dengan kekuatan yang tinggi dan leaf suspension telah dijurutera untuk penggunaan harian. Di antara pembaikan lain kepada ciri-ciri Nissan Navara adalah turning circle yang dikurangkan, mencerminkan kepentingan ketangkasan dan keboleh-kendalian dalam pemanduan bandar.

Nissan Navara disediakan dengan dua jenis model iaitu model 7-kelajuan transmisi Automatik dan 6-kelajuan bagi transmisi Manual. Transmisi 7-kelajuan mampu memberikan penjimatan minyak yang baik sekaligus memberi perlepasan yang mampan.

Ciri-ciri manual 6-kelajuan mampu memberikan kecekapan bahan api dari gear rendah ke gear tinggi, manakala strok shift dioptimumkan dengan membuat perubahan gear dan ringkas.

Pemanduan 4x4 shift-on-the-fly boleh digunakan ketika kenderaan sedang bergerak. Sistem kawalan dinamik kenderaan (VDC) membantu untuk meningkatkan prestasi memandu 4x4 dan keselamatan, termasuk aktif brek slip terhad (ABLS), Hill Start Assist (HSA) dan Hill Descent Control (HDC).

Secara keseluruhan, Navara baru menyediakan pemilik dengan peningkatkan dalam bidang produktiviti dan keselesaan di jalan raya. Terima kasih pada kejuruteraan berkualiti tinggi yang mereka enjin berprestasi tinggi dan menarik dalam reka bentuk secara keseluruhan untuk pengalaman pemilikan premium.

Untuk sebarang pertanyaan lanjut, pelanggan boleh menghubungi Eksekutif Jualan Nissan di talian 2431333 atau ikuti mereka di Instagram 'Nissan_Brunei' atau Facebook 'Nissan Brunei'.