Mantuka

Insurans Islam Taib

Tuesday, April 28, 2015

Uji Pandu Volkswagen Vento 2015

Berita oleh: Hamidah Ismail, Mantuka.com
Gambar oleh: Fauzi, Mantuka.com

Untuk versi Inggeris, klik di sini.

Terima kasih kepada pengedar tunggal Volkswagen Brunei, Maju Motors Sdn Bhd, kini semua orang boleh memiliki kereta sukan jenama premium! Mungkin anda tidak akan percaya dengan berita ini tetapi tunggu sehingga anda sendiri menguji Volkswagen Vento yang baru dinaik taraf ini. Dengan hanya lebih B$23,000.00, Vento menawarkan nilai terbaik dan kereta yang paling mampu dimiliki di Volkswagen Brunei Darussalam sekarang.

Untuk memulakan, harga yang sederhana termasuk bodykit sport dan rim di bahagian luar. Manakala bahagian dalaman dilengkapi dengan fungsi multimedia moden seperti slot USB, SD kad slot, AUX-in dan 4 pembesar suara.

Apa yang memuaskan pengalaman uji pandu itu adalah perasaan kesukanan kereta yang anda dapat semasa memandu Vento baru. Pihak Mantuka.com merebut peluang untuk benar-benar menilai 6-kelajuan transmisi automatik tiptronic Vento yang mempunyai dua mod memandu iaitu Mod Biasa dan Mod Sukan.



Selepas beralih gear untuk Mod Sukan, wartawan Mantuka.com menekan minyak ke bawah, membawa Vento dari 0 hingga 100 km/j dalam hanya lebih sedikit 10 saat! Enjin ini agak hebat pada 100 km/j, tidak seperti yang berat seperti yang anda biasanya merasakan apabila memandu kereta yang mempunyai sedikit tumpuan kepada reka bentuk aerodinamik.

Vento juga mempunyai suspension yang bagus kerana kereta tersebut terasa agak teguh apabila melalui jalan tidak rata ketika memandu laju, seperti yang dilaporkan oleh rakan sekerja saya yang duduk dengan selesa di tempat duduk belakang semasa kami memandu melalui jalan tidak rata menuju ke Taman Agro.

Balik semula ke Bilik Pameran Maju Motors di Telanai, kami telah menguji keupayaan Vento pada sudut seperti di sekitar bulatan Kampong Katok. Di sana, anda boleh merasa kestabilan Vento menjadikannya lebih mudah untuk dikawal di sudut tajam.

Keseluruhannya, Volkswagen Vento sememangnya menawarkan nilai hebat untuk wang. Jika anda mahu pengalaman diri sendiri, anda boleh kunjungi Bilik Pameran Volkswagen Brunei di Maju Motors Sdn Bhd, No. 9, Simpang 16-8, Kg Beribi, Jalan Telanai atau hubungi mereka di talian 2655111 atau layari laman web mereka di www.volkswagen. com.bn.