Mantuka

Insurans Islam Taib

Friday, August 29, 2014

Uji Pandu Nissan Teana 2014

Boustead Sdn Bhd selaku pengedar tunggal Nissan di pasaran Negara Brunei Darussalam telah menganjurkan aktiviti uji pandu Nissan Teana pada 25hb Ogos lalu di D’Pantai Terindak Café khas buat media tempatan sebelum pelancaran akan di adakan nanti.

Uji pandu bagi menguji kehebatan Teana bermula dari D’Pantai Terindak Café ke Empire Hoten & Country Club. Kereta ini mempunyai kelajuan yang dari kuasa enjin 3.5L DOHC 24V V6 dan sangat responsif.

Nissan Teana baru adalah manifestasi reka bentuk dan kejuruteraan kepakaran Nissan global. Direka semula berdasarkan pendekatan aura yang menggoda pemiliknya, ia mempunyai reka bentuk yang cemerlang dan dinamik yang mencerminkan penampilan yang luas, berani, canggih dan agresif. Kedua-dua bahagian luar dan dalam adalah penuh dengan penjagaan yang luar biasa. Setiap inci telah direka dengan teliti untuk pemilik Teana yang menghargai perkara-perkara yang berkualiti dalam kehidupan. Ketukangan yang berkualiti adalah jelas dalam setiap aspek ciri-ciri dalaman Teana sebagai menggunakan bahan-bahan berkualiti dan lembut pada sentuhan yang anda inginkan dalam sebuah Teana.

Salah satu ciri yang paling menonjol dari Teana adalah Kerusi Inspirasi Tanpa Graviti. Menurut prinsip yang menyatakan bahawa penumpang akan berada dalam kedudukan yang paling santai ketika mereka berada dalam keadaan tanpa berat di angkasa. Nissan membangunkan konsep ini ke dalam inovasi baru kerusi khas untuk menjaga tulang belakang. Kerusi Teana akan memberi keselesaan dalam kedudukan anda sehingga melegakan sudut-sudut tekanan badan, membantu untuk mengurangkan keletihan sambil memastikan anda selesa untuk memandu dan menumpang sama.

Pemilik Teana akan menikmati kualiti bunyi dari sistem audio BOSE, yang dilengkapi dengan subwoofer dan 9 speaker sekeliling kereta. Anda kini boleh menikmati bunyi muzik yang kuat dari semua sudut. Terima kasih kepada reka bentuk baru yang tenang dan kabin yang tidak terganggu, ia membolehkan anda untuk berehat dengan lagu-lagu kegemaran anda sambil dalam perjalanan. Bersama-sama dengan kecanggihan drive-assist pintar 4.0 inci, grafik 3D-effect paparan berwarna, ia menyajikan maklumat utama di hadapan anda dengan kedalaman 3D dan paparan yang membuatkan anda berasa segar semasa dalam perjalanan jauh. Maklumat Drive termasuk penggunaan purata bahan api, kelajuan purata, jarak dan tempoh pemanduan, paparan audio, dan banyak lagi.

Nissan menerima anugerah pemenang yang dipercayai dengan enjin VQ35DE yang dapat meningkatkan pemanduan dengan keseronokan. Ini terbukti dalam prestasi Teana yang memberikan tindak balas yang cepat. Enjinnya memberikan prestasi yang tinggi dimana ianya tidak dapat dikalahkan oleh berbagai cara memandu. Tambahan lagi, ianya menuju kelangkah seterusnya dengan sistem pintar Xtronic CVT baru, yang menyediakan kelajuan yang lebih baik dan kecekapan bahan api yang lebih baik seperti menunggang gelombang kuasa yang berterusan dimana ianya memberikan anda sensasi yang menyeronokkan semasa perubahan gear.

Teana baru mempunyai suspension multi-link baru di belakang yang direka untuk ketangkasan yang luar biasa serta menyampaikan pemanduan lancar dan selesa. Anda akan merasa keteguhan suspension Teana terutamanya apabila membuat selekoh. Dipasangkan dengan Nissan’s Aktif Under Steer Control, teknologi inovatif ini membantu meningkatkan kawalan apabila anda mengambil selekoh. Ia mengesan keadaan selekoh dan jika diperlukan, anda tidak akan sedar apabila kereta itu menggunakan brek pada roda yang sesuai untuk membantu anda selamat semasa membuat belokkan selekoh dengan laju.

Nissan memasangkan teknologi keselamatan yang terkini untuk keselamatan anda dan orang-orang yang tersayang. Jika Teana mengesan bahawa anda terkeluar dari lorong anda semasa memandu, sistem amaran lorong berlepas akan memberikan kedua-dua visual dan amaran audio. Kepintaran Teana mempunyai sistem yang direka bentuk untuk menghentikan isyarat amaran apabila signel kereta anda diaktifkan. Amaran blind spot akan muncul di tempat pintu pemandu atau penumpang depan dan pada paparan drive assist jika kenderaan lain dikesan di kawasan blind spot anda. Teana juga dipasangkan reverse sensor dan monitor yang memaparkan apa yang ada di belakang anda. Jika sensor ini mengesan sesuatu bergerak di belakang Teana apabila anda mengundurkan kereta, sistem pengesan objek bergerak akan memberikan amaran visual dan audio.


Pemilik Nissan Teana akan memandu dalam keselesaan dengan ciri-ciri yang teliti dan indah serta ditetapkan untuk mengisi perjalanan anda dengan kemewahan dan prestasi lancar. Dari keanggunan ke sporty untuk penambah baikan yang memberikan prestasi yang lebih baik, Teana serba baru bertindak sebagai kereta elegan dan inovatif yang teliti dibuat untuk menjadi sebuah karya sempurna. Ini adalah masa anda. Ini adalah masa yang sesuai. Dapatkan peluang anda untuk berada di belakang roda Nissan Teana sekarang!



Perbezaan diantara Nissan Teana lama dan Nissan Teana baru.