Mantuka

Insurans Islam Taib

Saturday, August 30, 2014

Volvo XC90 serba baru boleh didapati secara online

Gambar dari Volvo Cars Group
Sempena meraikan penubuhan Volvo 87 tahun yang lalu, kereta Volvo XC90 serba baru edisi pertama telah dilancarkan di Stockholm baru-baru ini.

Sebanyak 1,927 kereta mempunyai nombor khas meraikan penubuhan Volvo diasaskan dan untuk pertama kalinya dalam sejarah, penjualan Volvo XC90 hanya boleh didapati melalui perdagangan digital di www.volvocars.com.

Kedai online ini akan dibuka untuk perniagaan pada 3 September pada jam 16.00 CET.

“Mereka yang ingin menjadi antara yang pertama untuk memiliki SUV yang terbaik di dunia perlu bertindak cepat. Kepentingan besar dalam XC90 serba baru menunjukkan bahawa Edisi Pertama akan menjual keluarannya dengan cepat.” Kata Alain Visser, Naib Presiden Kanan, Pemasaran, Jualan dan Khidmat Pelanggan Volvo Car Group.

Dalam Edisi Pertama secara online ini adalah salah satu contoh Kereta Volvo mendekatkan aktiviti pemasaran dan perkhidmatan peribadi yang cemerlang.

“Kami mewujudkan ekosistem secara online yang memudahkan proses pembelian, membeli dan memiliki sebuah Volvo,” kata Encik Visser. “Kita juga melihat pengenalan XC90 baru ini sebagai platform yang sempurna untuk memperkenalkan yang baru, pengalaman pelanggan yang cemerlang, yang kita lancarkan di peringkat global.”

Kereta Edisi Pertama yang mempunyai keunikkan nombor plat dan lencana khas, dikuasakan oleh petrol berprestasi tinggi atau enjin diesel dari Kereta Volvo baru empat silinder Drive-E powertrains.

Supercharged dan turbocharged T6 all-wheel drive mempunyai output setinggi 320 hp dan tork maksimum 400 Nm, manakala D5 twin turbo enjin diesel mempunyai 225 hp dan 470 Nm. Enjin XC90 dipadankan dengan transmisi automatik 8 kelajuan yang lancar.

Suspension angin yang dikawal secara elektronik mempunyai lima pilihan mod, termasuk satu dimana pemandu bebas untuk menyesuaikan tetapan untuk cita rasa mereka.

XC90 dipasangkan dengan kerusi bahagian luar Onyx Black dan 8-spoke, roda inskripsi 21-inci digabungkan dengan dalaman kerusi yang memaparkan kulit leather nappa warna Amber, papan pemuka kulit leather berwarna Charcoal dan Linear Walnut.

Tempat duduk depan beroperasikan kuasa yang dilengkapi dengan pengudaraan. Tempat duduk di barisan kedua mempunyai pemanasan dan dua tempat duduk barisan ketiga dioperasi dengan kuasa.

Skrin sentuh seperti tablet yang ada di tengah-tengah papan pemuka adalah salah satu ciri yang paling menarik dalam XC90 serba baru itu. Ia adalah seperti otak sistem kawalan kereta serba baru yang tidak menggunakan sebarang punat dan menunjukkan satu cara yang baru bagi pemandu untuk mengendalikan kereta mereka dan mengakses pelbagai produk dan perkhidmatan berasaskan internet.

Sistem audio Bowers & Wilkins mempunyai 1,400 watt amplifier Kelas D, 19 buah speaker, salah satu subwoofer pengudaraan angin yang pertama yang diintegrasi ke dalam kereta dan software pemprosesan bunyi terkini, membawa pengalaman emosi yang bertaraf dunia secara langsung ke dalam kereta.

Kereta ini menawarkan pakej standard keselamatan teknologi canggih yang paling komprehensif yang terdapat di industry automotif. Ia termasuk dua teknologi keselamatan dunia yang pertama iaitu pakej perlindungan run-off dan brek secara automatik di persimpangan keupayaan.

"Keselamatan di Bandar" adalah nama utama untuk semua kereta Volvo yang mempunyai fungsi brek auto dan juga standard. Ia kini melindungi kenderaan, penunggang basikal dan pejalan kaki di hadapan kereta, siang dan malam.

Penempahan untuk pelanggan di Negara Brunei Darussalam adalah terhad untuk 6 hari sahaja bermula dari 27hb Ogos 2014. Jadi tunggu apa lagi? Buatlah tempahan anda untuk memiliki Volvo XC90 serba baru edisi pertama dengan menghubungi Bee Motors Sdn Bhd selaku pengedar tunggal Volvo di pasaran Brunei Darussalam di talian 2456830 atau 2456853. Volvo XC90 serba baru akan dilancarkan di Brunei Darussalam tahun depan pada Jun 2015.

Untuk keterangan lebih lanjut mengenai Volvo XC90 serba baru Edisi Pertama ini, layari berita seterusnya di: