Mantuka

Insurans Islam Taib

Sunday, November 17, 2013

Peugeot Movember


NOVEMBER adalah peluang untuk anda bagi meningkatkan kesedaran mengenai kanser prostat, bersama-sama dengan isu-isu kesihatan yang lain yang berkaitan dengan lelaki. Peugeot di bawah syarikat TCY Motors Sdn Bhd dengan bangganya memperkenalkan Peugeot bulan Movember di Kiarong.

Misai (Moustaches) telah lama dikaitkan dengan kejantanan; ia pula menjadi simbol untuk Movember, menggalakkan lelaki untuk berkembang misai selama tiga puluh hari, mengumpul dana bagi penyelidikan kanser dan ‘menukar wajah kesihatan lelaki’.

Dalam semangat Movember, Peugeot akan memberikan tiket wayang percuma (ditambah dengan popcorn percuma dan minuman), dan cenderamata Peugeot kepada pengunjung yang memakai misai ke Bilik Pameran Peugeot di Kiarong.

Ia boleh menjadi misai sebenar bagi lelaki, dan jika wanita atau remaja ingin mengambil bahagian, mereka boleh memakai misai palsu atau menarik mereka sendiri. Mereka juga perlu untuk menguji, memandu dan Instagram gambar diri mereka dengan mana-mana "moustached" model Peugeot dengan hashtag #PeugeotMovember, untuk menuntut hadiah mereka.

Kempen ini akan berlaku di sepanjang bulan November, yang bertujuan untuk mewujudkan kesedaran dan menggalakkan lelaki mengamalkan gaya hidup sihat serta pergi untuk pemeriksaan kanser, diagnosis dan rawatan awal.

Peugeot Movember juga disokong oleh Movember Brunei, yang memulakan pergerakan di Brunei dua tahun lalu. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai acara ini, sila datang ke Bilik Pameran Peugeot Kiarong atau hubungi 2426969. Anda juga boleh melawat Facebook Peugeot Brunei atau ikuti @PeugeotBrunei di Instagram untuk lebih kemas kini.