Mantuka

Insurans Islam Taib

Tuesday, August 6, 2019

Pengalaman BMW xDrive Xperience satu kebanggaan



Buat kali pertamanya, syarikat QAF Auto Sdn Bhd menganjurkan BMW xDrive Xperience 2019 pada 2 hingga 4 Ogos lalu.

Acara tersebut disertai 160 peserta terdiri daripada pelanggan dan pelanggan sedia ada mengambil pengalaman terbaru semasa aktiviti yang berjalan selama tiga hari itu.

Acara itu, dirasmikan oleh Timbalan Ketua Misi Republik Jerman, Thomas Heilmaier yang memulakan perjalanan dari Bilik Pameran BMW Brunei menuju ke Ban 1, Kampong Mulaut.

Semasa berada disana, para peserta disediakan dengan pelbagai model X BMW untuk mengikuti beberapa aktiviti dibawah program xDrive seperti Slalom, Wading Pool, Hill Distance Control (HDC) dan Ninja Crawl melalui rintangan pejanan luar jalan, berair dan tidak stabil.

 
Setiap aktiviti di tunjuk ajar oleh Pelatih Advance, Intensif dan Mottorad oleh BMW Driving Experience dan Akademi Pelatih Antarabangsa, Wong Kah Keen.

Menurut Pengurus Besar QAF Auto Sdn Bhd, Sivakumar Krishnan, “Minat kami adalah untuk memberi pelanggan kami pengalaman xDrive BMW ke Brunei”, katanya.

Kami menerima tindak balas yang baik dari pelanggan dan orang ramai mengenai acara Pengalaman Pemanduan BMW tahun lepas di Jerudong Park. “Kami juga menerima anugerah BMW Group Asia sebagai Pengalaman Jenama BMW yang Terbaik.

"Kami ingin membawa pengalaman di Gunung Bromo di Indonesia kepada pelanggan di Brunei dan memberi pengalaman ‘Xtreme’ kepada mereka."