Mantuka

Insurans Islam Taib

Sunday, January 13, 2019

Pelancaran Lexus UX 2019

Klik di sini untuk berita versi Inggeris.

Syarikat NBT (Brunei) Sdn Bhd semalam telah menampilkan model-model baharu Lexus UX yang datang dengan rekaan serba mewah kini berada di pasaran Brunei selepas dilancarkan di Bilik Pameran Lexus, Gadong semalam.

Majlis pelancaran bagi dua model Lexus UX200 Premium dan Lexus UX200 F-Sport itu telah disempurnakan pelancarannya oleh Pengarah Urusan NBT (Brunei) Sdn Bhd, Haji Ahmad Omar bin Pehin Dato Haji Husen, Pengurus Besar Baiduri Finance Berhad, Haji Haliluddin bin Dato Paduka Haji Talib dan Pemangku Pengarah Urusan Takaful Brunei Am, Haji Shahrilidin bin Pehin Orang Kaya Lela Utama Dato Haji Jaya di hadapan para pelanggan dan peminat setia model Lexus yang hadir pada acara tersebut.

Lexus UX baharu merupakan kereta sport utiliti vehicle (SUV) Crossover mewah yang direka melalui platform Global Architecture-Compact (GA-C) yang berbentuk tegap dan ganas, dengan pusat graviti rendah yang memastikan pemanduan dinamik dan mencengkam. Rekaan Lexus UX ini adalah untuk sempadan moden bagi memberikan pemiliknya pengalaman yang lebih besar.Dengan adanya Lexus UX 2019 pertama, pemandu akan mengalami pengalaman yang luar biasa.
 
Manakala ruangan kabin UX pula menampilkan reka bentuk teratur, dengan sentuhan jahitan ‘quilt’ Sashiko bagi balutan kulit kerusinya, menampilkan lebih bergaya dan tahan lama.

Dengan enjin 2 liter sejajar empat silinder dan transmisi 10 kelajuan kombinasi 10-kelajuan Direct Shift CVT, mampu menghamburkan kuasa sehingga 169 kuasa kuda, menandakan prestasinya yang sentiasa dinamik serta memberikan pemiliknya penjimatan minyak yang baik.

Manakala tahap keselamatan juga hampir sempurna apa lagi ia semakin dimodenkan di bawah konsep teknologi Lexus Safety System+ termasuklah Pre-Collission System (PCS), Adaptive  Cruise Control (ACC), Lane Departure Alert (LDA) dan Adaptive High-Beam System (AHS).


Dari saiznya ke garis karakternya yang diukir, setiap elemen dari crossover kompak Lexus UX adalah perwujudan bandar itu sendiri. Kejuruteraan untuk sesuai di bandar, namun direka untuk menonjol, UX tetap unggul walaupun di ruang yang paling ketat.

Cukup padat untuk bergerak di sekitar jalan-jalan sempit dan lincah untuk mengesan sama ada tempat letak kereta atau memandu, ia juga mempunyai kargo yang cukup dan ruang kabin untuk memenuhi segala-galanya dan semua orang, anda tetap mahu mengambil pengembaraan hujung minggu menggunakan UX ini.



Bagi menyaksikan sendiri kereta canggih dan bergaya ini, orang ramai dialu-alukan ke bilik pameran Lexus dan ikuti Lexus Brunei di Instagram dan Facebook yang manakala 15 pelanggan terawal membuat tempahan model-model ini, ditawarkan keahlian percuma dan penggunaan kemudahan tanpa had sebulan di Shine Cycle.

Pastikan awda mengikuti Mantuka di Instagram dan Facebook untuk berita uji pandu Lexus UX nanti.