Mantuka

Insurans Islam Taib

Tuesday, October 30, 2018

Pelancaran BMW X7 Dijangka Berlangsung pada Mac 2019

Gambar dari BMW Singapore
Untuk berita versi Inggeris, klik di sini.

Keluaran terbaru BMW X7 menjadi keluaran kereta terbaru syarikat QAF Auto Sdn Bhd dan sebagai Sport Activity Vehicle (SAV) terbesar setakat ini.
 
X7 yang diperkenalkan tahun ini menandingi model-model SUV premium syarikat lainnya akan dihasilkan dari Pelan BMW Spartanburg di Amerika Syarikat. X7 adalah model kelima dihasilkan dari X3, X4, X5 dan X6.
 
Model terbaru ini dijangka akan dilancarkan pada Mac 2019.

Dengan berukuran 5,151 milimeter panjang, 2,000 milimeter lebar serta 1,805 tinggi model ini memberi kapasiti yang luas dengan tujuh tempat duduk. Model ini turut digayakan dengan lampu LED dengan BMW Laserlight sebagai kelengkapan tambahan.

Gambar dari BMW Singapore
Dibahagian tengah tempat duduk mempunyai dua tempat duduk selesa sebagai pilihan tambahan. Tambahan lagi, dilengkapi penyimpan cawan dan port USB, kesemua kerusi duduk boleh diubah posisi secara leektornik dengan kulit kerusi trim Vernasca sebagai kulit standard kereta tersebut. 

Ukuran tayar aloi bagi model X7 disediakan 20” sebagai ukuran standard, tetapi boleh diperbesarkan kepada 21” atau 22” sebagai pilihan.
 
Bercakap mengenai keselamatan, fungsi-fungsi terbaru seeprti system bantuan pemanduan, Kawalan Cruise Aktif, bantuan kawalan laluan, amaran awal perlintasan lalu lintas, BMW Head-Up Display, bantuan letak kereta termasuk kamera belakang.
 
Selain itu, BMW X7 dimuatkan BMW Live Cockpit Professional dengan BMW Operating System 7.0 sebagai standard. Display kawalan dan klaster secara digital dengan skrin sentuh, kawalan iDrive, punat fungsi di stereng dan kawalan suara.

Gambar dari BMW Singapore