Mantuka

Insurans Islam Taib

Tuesday, May 23, 2017

Pelancaran Kia Picanto 2017


Untuk berita versi Inggeris, klik di sini.

Grand Motors Sdn Bhd baru-baru ini memperkenalkan model Kia Picanto kali pertamanya di Bilik Pameran Kia, Beribi, Gadong.

Kia Picanto serba baru ini adalah Picanto generasi ke tiga yang direka dengan kualiti yang lebih baik, teknologi dan serba boleh. Ianya moden, lebih sportif dan bertenaga untuk segmen-A. Ianya mempunyai reka bentuk baru yang tegas dan berkualiti tinggi, kabin yang menggunakan teknologi terbaru, model tersebut turut menawarkan pembeli potensi yang lebih besar untuk penyesuaian dan berjanji untuk menjadi kereta yang paling serba boleh dalam kelasnya.




Picanto adalah salah satu model terlaris Kia di seluruh dunia kerana ia mempunyai reka bentuk yang moden. Reka bentuk telah menjadi kekuatan jenama Kia sejak 2006 semenjak Peter Schreyer bekerja disana, dia adalah orang di belakang asal Audi TT, sebagai Ketua Pegawai Desain itu. Beliau telah merevolusikan rupa kereta Kia dan ini adalah jelas dalam Picanto baru.

Direka dengan kolaborasi Pusat Kia’s Design di Nyamyang, Korea Selatan bersama Frankfurt, Jerman, Picanto terbaru mempunyai bentuk dimensi baru dengan badan lebih bersih dan kelihatan lebih lebar dan gagah.




Kia Picanto serba baru ini juga mempunyai perbelanjaan kos perjalanan rendah, kompak untuk pemanduan bandar, dan peralatan tahap yang tinggi. Model baru ini mengekalkan kekuatan, dan kini menawarkan tahap yang baru, dinamik dan berprestasi, serta memperkenalkan teknologi terkini untuk sambungan dalam kereta dan keselamatan yang dipertingkatkan. Ciri-ciri ini meyakinkan Grand Motors Sdn Bhd bahawa Picanto baru akan membantu mereka meningkatkan lagi profil mereka dan bahagian pasaran dalam segmen yang sangat kompetitif ini.

Kia Picanto ini mempunyai kabin yang lebih besar dari yang lain, mempunyai kapasiti kargo seluas 255 liter dalam segmen-A. Fungsi keselamatan juga turut dipertingkatkan dengan badan besi lebih keras menggunakan teknologi Advanced High Strength Steel tetapi tidak menghalang kuasa kereta ini kerana dilengkpi dengan enjin 1.2 liter MPI menyalurkan kuasa sehingga 84ps kekuatan 122 Nm tork.

Bahagian luaran kereta ini mempunyai bentuk dan fungsi yang moden. Ia adalah sangat sportif dan mempunyai ruang yang boleh memuatkan gear sukan anda. Picanto baru juga memberikan anda fleksibiliti.




Picanto mempunyai lampu depan dan lampu kabus yang datang dengan lampu LED siang hari (DRL), lampu LED kombinasi belakang, pemegang pintu krom, roda aloi 15" dan lampu berhenti tinggi juga dipasang. Kereta ini mempunyai jeriji dan spoiler depan dipisahkan oleh bumper depan, bersama-sama dengan lampu dan lampu kabus yang kelihatan sportif.







Apatah lagi, Picanto terbaru ini juga turut disediakan dengan model GT-Line bersama barisan GT-Line lainnya seperti model Sportage, Sorento dan Optima.




Pemilik kereta Picanto akan terpesona dengan kualiti yang ada di dalam kabin kereta yang turut dimuatkan dengan sistem infotainment skrin sentuh berukuran 7″ dan terdapat teknologi baharu seperti fungsi Android Auto, Apple CarPlay dan pengecaj telefon pintar tanpa wayar.




Ia juga dilengkapi dengan ciri-ciri keselamatan yang lain seperti sistem brek, Tempat Letak Kereta Jarak Amaran - Undur (PDW - R), kamera pandangan belakang, Hill Start Assist Control (HAC) dan Kawalan Kestabilan Elektronik (ESC).

Satu lagi keselamatan penting memaparkan tawaran Kia Picanto serba baru adalah beg udara pemandu dan penumpang depan, dua beg udara hadapan sebelah dan dua beg udara sisi tirai untuk membantu melindungi penghuni dan berpotensi mengurangkan kecederaan sekiranya berlaku perlanggaran.

Model terbaru Picanto generasi ketiga ini tampil dengan pilihan 11 jenis warna ditambah pula pelbagai pek warna dalaman kabin boleh dipilih.

Bakal pemilik Picanto mempunyai begitu banyak pilihan di pasaran kereta kecil masa kini. Picanto adalah pengalaman pemanduan yang menyeronokkan, praktikal, baik di bahagian dalaman dan cadangan pemilikan yang kuat.

Peminat Kia dan pemilik baru dialu-alukan untuk singgah ke Bilik Pameran Kia di Beribi, Gadong untuk melihat Kia Picanto serba baru dan membuat uji pandu.