Mantuka

Insurans Islam Taib

Wednesday, March 25, 2015

Ford Focus ST Menang Anugerah "Best Hot Hatch"


Ford Focus ST baru telah menerima anugerah pertamanya di UK, Best Hot Hatch dalam Anugerah Kereta Terbaik Carbuyer.

Editor Carbuyer.co.uk, Stuart Milne, memuji reka bentuk baru Ford Focus ST yang sportif di bahagian luar dan dalaman yang dipertingkatkan.

"Focus ST adalah contoh yang menakjubkan dari segi prestasi dan praktikal, dengan model diesel cemerlang menyertai model petrol, ianya telah menjadi satu juara dunia sebenar."

Laman web Carbuyer adalah salah satu sumber utama bagi orang-orang yang mencari maklumat mengenai pembelian kereta baru di UK, menerima lebih daripada 1.4 juta pengguna sebulan, yang melihat lebih daripada 5.5 juta halaman.

"Ianya adalah baik untuk melihat model Ford Focus ST baru menerima anugerah yang pertama di UK dalam tempoh satu bulan tiba di Agen," kata Pengarah Pemasaran Ford Britain, Anthony Ireson.

"Satu pertiga daripada 140,000 Focus ST model yang dijual di seluruh dunia sejak tahun 2002 telah dibeli di UK, di mana selera kami untuk Ford yang berkelajuan tinggi menunjukkan setiap tanda yang berterusan."

Pelbagai Focus ST baru mempunyai enjin 2.0 EcoBoost, menyampaikan sehingga 252PS kuasa dan 340Nm tork dengan kecekapan bahan api yang lebih baik dan pelepasan yang kurang.

Yang memaparkan gaya sporty dan lebih agresif daripada generasi Focus ST sebelumnya, model baru itu mempunyai ketinggian yang lebih rendah dan lebih luas; kedinamikan bonet diukir baru, lampu depan lebih ramping dan lampu kabus segi empat tepat. Bodykit sport juga termasuk warna badan sebelah bawah dan unsur-unsur peresap kiri kanan ekzos, dan spoiler bumbung belakang dioptimumkan untuk prestasi aerodinamik. Bingkai lampu hitam, ST badging dan roda aloi 19-inci ST Design baru sedia sebagai pilihan bagi melengkapkan rupa terbaru.

Klik di sini untuk versi Inggeris.