Mantuka

Insurans Islam Taib

Sunday, February 22, 2015

Tahun Baru, Wajah Baru untuk Kia Rio

Tahun baru, wajah baru - ini adalah apa yang berlaku kepada kereta kegemaran orang ramai yang padat lagi sporty iaitu Kia Rio.

Diedarkan secara eksklusif oleh Grand Motors Sdn Bhd di Negara Brunei Darussalam, wajah baru jenama Kia Rio telah diumumkan pada 6 Februari 2015 di Kia Showroom, Jalan Beribi.

Lebih anggun dan lebih baik dalam reka bentuk, model yang lebih baru datang dengan kecekapan ditingkatan yang mempunyai pelepasan karbon yang lebih rendah berbanding dengan sebelumnya dengan itu satu pelaburan yang baik untuk orang yang mesra alam.

Diperbuat daripada die-cast aluminium
tekanan tinggi dan pembinaan rangka teguh yang mengurangkan getaran, sama ada enjin Gamma 1.4 atau Kappa 1.2 Petrol pasti memberikan prestasi optimum dalam ketahanan, ketenangan, penjimatan memandu laju dan juga penggunaan bahan api.

Pelanggan boleh memilih sama ada untuk membeli kereta dengan Kappa 1.2 Petrol Engine dengan 1,248 cc yang mempunyai kuasa maksimum 84 ps (61.8 kW) pada 6,000 rpm dan tork maksimum sebanyak 12.3 kg.m (120.66 Nm) pada 4,000 rpm atau Gamma 1.4 Petrol Engine dengan 1,396 cc menjanakan kereta untuk 107 ps (78.5 kW) pada 6,300 rpm dan tork maksimum sebanyak 13.8 kg.m (135.4 Nm) pada 4,200 rpm.

Untuk pemilihan, ada pilihan antara 3 atau 5 pintu hatchback dan sedan 4 pintu. Kedua-duanya sangat bergaya dalam reka bentuk. Perbezaan kecil antara reka bentuk adalah bahawa versi 1.4 mempunyai lampu garpu dan tayar alloy 17-inci manakala 1.2 kereta mempunyai 15-inci tayar alloy besi.
 
Reka bentuk baru mempromosikan keselamatan memandu dengan adanya sambungan Bluetooth yang membuat memandu lebih mudah. Kereta ini adalah lebih menarik kerana ia kini dilengkapi dengan sensor belakang membuat memandu lebih selamat dan mudah
.

Kagum dengan pelbagai warna kereta, terdapat 9 jenis warna untuk dipilih mengikut minat pelanggan.

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai Kia Rio baru, kunjungi Bilik Pameran Kia yang terletak di Beribi, Gadong.


Ikuti versi Inggeris di sini.

Ikuti Mantuka di Facebook untuk gambar-gambar Kia Rio.