Mantuka

Insurans Islam Taib

Thursday, September 25, 2014

Saksikan Pelancaran Barisan Golf TSI Serba Baru


Lebih dari 30 juta model kereta Volkswagen Golf telah dijual sejak bermulanya kereta ini dipasarkan pada Mei 1974 di Eropah. Tujuh generasi kemudian, ianya masih menetapkan kejayaannya dari segi reka bentuk yang segar dan bergaya, elegan, pakej keluasan yang cekap, ekonomikal namun enjin berkuasa, dan pengendalian roda hadapan.

Sangat berkesan dan pada masa yang sama pengunaan bahan api yang rendah: Volkswagen menulis lembaran baru dalam sejarah unit kuasa petrol dengan pengenalan enjin TSI, yang telah meningkatkan minat sejak beberapa tahun lepas.

Maju Motors Sdn Bhd kini menambah Golf 1.2 TSI dalam barisannya. Dengan enjin baru ini, Volkswagen meneruskan pengecilan pintar dan pemindahan TSI teknologi baru yang maju ke hadapan untuk anjakan yang lebih kecil.

Dimensi lain telah ditambah kepada keluarga Golf dengan pelancaran Golf TSI baru. Model baru ini mengambil semua kelebihan Golf yang mantap dan meletakkannya dalam satu pakej kos efektif yang menakjubkan dengan hanya BND $ 29,500.

Kesan bagi gabungan Golf TSI baru yang luar biasa ini dengan prestasi tinggi dan penggunaan bahan api yang sangat rendah adalah Volkswagen serba baru 105 bhp 1.2 liter enjin TSI. Dengan tork maksimum setinggi 175Nm boleh dicapai dari 1,400 hingga 4,000 rpm, ianya menawarkan prestasi tanpa tenaga enjin yang lebih besar, tanpa mana-mana kelemahan.

Golf 1.2 TSI dibantu oleh kecekapan dan perubahan gear yang cepat dari 7-kelajuan transmisi DSG, Golf TSI baru mampu memecut 100 km/j dari terhenti dengan hanya 10.2 saat, namun ia mempunyai gabungan penggunaan bahan api dengan angka yang mengagumkan sebanyak 5.0 L setiap 100 km (20 km/L).

Dengan enjin 1.2 TSI, Volkswagen membundarkan dari pelbagai strategi TSI yang berjaya. TSI baru dan kecil itu membuktikan bahawa falsafah TSI yang juga boleh digunakan dalam segmen jumlah kos sensitif dan merupakan pendekatan yang betul untuk mencapai prestasi yang prestasi, penggunaan dan pelepasan sasaran.

Golf TSI menyertai keluarga Golf di Brunei yang merangkumi Golf 1.4 TSI, Golf GTI dan Golf R baru. Pemandu tempatan kini boleh menikmati sebuah Golf untuk setiap perjalanan, sesuai dengan gaya hidup setiap individu dan keperluan mereka.

Semasa pelancaran hujung minggu pada hari Jumaat dan Sabtu ini, 26 dan 27 September 2014, Volkswagen Brunei akan menghidangkan makanan seperti hotdog, kek, nachos dan takoyaki. Coffee Bean & Tea Leaf juga akan menghidangkan minuman rasmi mereka, sudut kanak-kanak dan juga pondok ABC (Ais Batu Campur).

Orang ramai dialu-alukan untuk singgah ke Bilik Pameran Volkswagen di Jalan Telanai untuk memandu uji pandu Golf TSI baru dan menikmati makanan dan aktiviti yang disediakan untuk pengunjung yang hadir.

Untuk maklumat terkini mengenai aktiviti Volkswagen Brunei dan promosinya, ikuti Volkswagen Brunei di Instagram (@volkswagenbrunei) dan di Facebook (http://www.facebook.com/volkswagenbrunei).

Untuk keterangan lanjut, hubungi Maju Motors Sdn Bhd di 2655111.