Mantuka

Insurans Islam Taib

Friday, October 11, 2013

Ford Kuga Menangi Anugerah Keselamatan Ketiga


Ford Kuga terbaru terus mencapai piawaian keselamatan dengan dianugerahkan penarafan keselamatan kemalangan lima bintang oleh Program Penilaian Kereta Baru China (C-NCAP) baru-baru ini.

Ini menambahkan lagi penarafan lima bintang yang telah pun diterima daripada Euro NCAP bersamaan Eropah dan A-NCAP, Australia.

Syarikat pengeluar Ford dalam kenyataannya di sini berkata, Kuga terbaru ini menampilkan prestasi taraf teratas dalam empat kriteria utama iaitu Frontal impact test against rigid barrier, frontal impact test against deformable barrier with 40 percent overlapping, side impact test against mobile deformable barrier dan whiplash.

Untuk memastikan bahawa Kuga terbaru ini melebihi standard keselamatan global yang paling sukar, Ford menjalankan lebih 5,000 ujian kemalangan dunia maya dan dunia nyata pada kenderaan.

“Penarafan keselamatan NCAP China lima bintang itu adalah pengesahan kecemerlangan struktur global SUV Ford untuk Kuga baru.

Jurutera Ford membuat penggunaan lebih dalam kekuatan keluli ultra-tinggi dalam struktur badan kenderaan itu – ia amat kuat dengan hampir 50 peratus daripada struktur badan yang terdiri daripada keluli kekuatan dan ultra-tinggi termasuk keluli boron.

Ciri-ciri keselamatan pasif termasuk sistem beg udara sekatan dengan tujuh beg udara - pemandu dan beg udara penumpang depan, beg udara hadapan sebelah dan beg udara langsir sisi untuk depan dan belakang tempat duduk penghuni dan lutut pemandu beg udara, yang Kuga bawakan secara eksklusif kepada segmen SUV kompak .

Sejak pelancarannya, Ford Kuga berjaya menawan hati pengguna di Cina dalam segmen SUV kompak dengan pemanduan luar biasa yang dinamik, kelas prestasi keselamatan terkemuka dan teknologi pintar, kata kenyataan itu.