Mantuka

Insurans Islam Taib

Monday, December 10, 2012

Nissan GTR MY13 dilancarkan semalam oleh Kazutoshi Mizuno sendiri


Boustead Sendirian Berhad selaku pengedar Tunggal Nissan telah mencatat sejarah baru setelah berjaya melancarkan model terbaru Nissan GT-R MY13 di Hotel Empire & Country Club, Jerudong.

Pelancaran tersebut yang ditunggu-tunggu oleh peminat kereta versi GT-R turut mengambil peluang untuk bertemu ‘bapa kepada GTR’ setelah disempurnakan sendiri oleh Kazutoshi Mizuno lawatan dijemput khas oleh Boustead Sdn Bhd.

Pelancaran hari ini menyaksikan pemilik-pemilik Nissan GTR, para jemputan khas dan media tempatan untuk menyaksikan lebih dekat model terbaru yang dinamakan ‘Godzilla’ menjadi salah sebuah kereta terpentas di dunia.



Turut hadir bersama beliau melancarkan model terbaru Nissan GTR MY13 Pengurus Eksekutif Boustead Sdn Bhd, Lim Jin Lee.

Pada 8hb Disember, kursus pengenalan peribadi tentang GT-R MY12 yang disampaikan oleh Mizuno juga telah diadakan di Conference Hall, Empire Hotel and Country Club.
Kursus pengenalan tersebut telah dianjurkan pada sebelah pagi dan petang yang telah dihadiri oleh kira-kira 25 orang jemputan khas dalam setiap sesi di Empire Hotel and Country Club. Lebih daripada 50 pemilik GT-R, tetamu dan pihak media telah dijemput untuk mengikuti acara tersebut dimana Mizuno sendiri akan menyampaikan ceremah mengenai improvisasi dan penciptaan semula siap GT-R MY12.

Dalam kursus tersebut, Mizuno telah menekankan cirri-ciri khas pada GT-R MY12 seperti kerusi leather yang dijahit menggunakan penggantungan tangan, setiap tayar yang ditala secara individu dan banyak lagi.
Di samping itu juga, Mizuno membuat perhatian khas terhadap keselamatan pemandu GT-R; chassis khas untuk kereta yang bukan sahaja sengit tetapi juga mempunyai kesan yang besar redaman, dimana ianya adalah penting untuk keselamatan pemandu.

Keselamatan pemandu dan penumpang sentiasa ada dalam fikiran Mizuno, beliau berkata bahawa dalam mana-mana peristiwa tayar pancit semasa memandu kelajuan setinggi 300km/j, GT-R masih selamat untuk dihentikan bagi membaiki tayar.

Selepas sesi perkongsian, tetamu dijemput untuk menguji pandu GT-R untuk terus memahami dan mengalami ciri-ciri GT-R MY12. Ianya merupakan hari yang dipenuhi aktiviti bagi semua orang.


Nissan GT-R MY13 - Gambar oleh Nissan, Jepun