Mantuka

Insurans Islam Taib

Sunday, August 8, 2021

QAF Eurokars melancarkan Porsche Panamera 4 dan Panamera 4, Panamera model rombakan baru sejak dipertingkatkan tahun 2016


QAF Eurokars Sdn Bhd, pengedar rasmi kenderaan Porsche di Brunei semalam memperkenalkan Panamera terbaru mereka Panamera dan Panamera 4 Executive kepada ahli-ahli media pada 7 Ogos lalu. Model tersebut adalah sebagai rombakan baru sejak ianya dipertingkatkan pada tahun 2016.


Porsche Panamera 2021 sekarang secara rasmi boleh di dapati di Brunei dan Panamera 4 Executive buat kali pertama dapat dilihat di Negara ini semasa majlis pelancarannya di Porsche Centre Brunei.

Dengan 463kW (630PS) Panamera Turbo S, Penghasil kereta sports sekarang boleh menuntut sebagai prestasi kelas terbaik juga. Porsche juga meneruskan strategi E-Performance dengan Panamera 4S E-Hybrid , tambahan baru dalam barisan plug-in hybrids, menawarkan system drive dengan 412 kW (560 PS) output.

Model Panamera baru juga telah mencatat sejarah prestaring menakjubkan di Litar Lumba Nurburgring Nordschleife.

"Panamera adalah ikon kereta sukan empat pintu di kalangan peminat Porsche yang mencari keseimbangan antara rasa premium, prestasi yang sangat baik, dan keselesaan mewah, sejak pertama kali dilancarkan pada tahun 2009."

Kata Pengurus Besar Porsche Brunei, Lahiru De Silva, "Dalam soal reka bentuk dan kejuruteraan, Porsche Panamera generasi pertama masih merupakan fenomena yang luar biasa bahkan sepuluh tahun selepas debutnya. Selain rekod di Michelin Raceway Road Atlanta, tahun lalu Panamera baru juga memecahkan rekod pusingan di Nürburgring Nordschleife. Sebagai sebuah kereta sport dan salun mewah dalam satu dan juga pembawa teknologi untuk inovasi baru, Panamera telah membentuk sepuluh tahun terakhir jenama Porsche. Anda akan terus melihat komitmen kami terhadap prestasi, keselesaan, dan kesinambungan dalam model Panamera baru. "

Panamera dan Panamera 4 yang baru kini dilengkapi dengan enjin 2.6 liter V6 biturbo menghasilkan 243 kW (330 PS) dan 450 Nm, prestasi tetap tidak berubah. Panamera baru dilengkapi dengan Park Assist termasuk Surround View, Lane Change Assist, Lane Keeping Assist, Ambient lighting, Soft Close Doors, Driver Memory Package dan Power Steering Plus. Jalur cahaya yang dirombak di bahagian belakang kini berjalan lancar di atas penutup ruang bagasi dengan kontur yang disesuaikan. 

Oleh itu, ia menyediakan hubungan berterusan dan mengalir antara kedua-duanya yang baru kluster lampu ekor LED yang direka. Model GTS menggunakan kluster lampu ekor Rekaan Eksklusif yang baru yang digelapkan sebagai standard dengan fungsi Coming / Leaving Home yang dinamik. Tiga roda 20 dan 21 inci baru telah ditambahkan pada rangkaian roda, sehingga kini terdapat 10 reka bentuk yang berbeza.

Panamera juga menawarkan berbagai lampu berinovatif dan system bantuan seperti Adaptive Cruise Control, Night Vision Assist, Lane Change Assist, lampu depan matriks LED, Park Assist termasuk Surround View dan head-up display.

Porsche Brunei menjemput pelanggan yang ingin melihat model Panamera baru untuk mengunjungi bilik pameran baru di Beribi, atau menghubungi 2450911 untuk maklumat lebih lanjut.