Mantuka

Insurans Islam Taib

Thursday, May 24, 2018

Uji Pandu Kia Cerato 2019


Untuk berita versi Inggeris, klik si sini.

Ambil peluang terawal untuk menyaksikan pelancaran keluaran baharu dari Grand Motors Sdn Bhd iaitu Kia Cerato serba baru model versi 2019 pada 26 Mei ini nanti bermula jam 5.30 petang di Bilik Pameran Kia, Beribi.

Bersempena dengan pelancaran model baharu ini, media petang tadi diberi peluang oleh Syarikat Grand Motors Sdn Bhd untuk menyaksikan lebih dekat Kia Cerato sambil mengenal fungsi dan teknologi terbaru yang dilengkapi di dalam model baharu ini sebelum pelancarannya.



Kia Cerato serba baru ini merupakan keluaran jenerasi ketiga yang kini memasuki pasaran Brunei Darussalam antara barisan model Kia yang laris dijual sebelum ini. Model ini dilengkapi dengan enjin Gamma 1.6 MPI Petrol dengan transmisi automatic 6-kelajuan. Ianya menampilkan reka bentuk canggih dan ciri-ciri yang diingini yag menawarkan pemandu tahap keselesaan, kecekapan bahan api, dan teknologi bantuan pemandu yang lebih tinggi yang bertujuan untuk membuat perjalanan pengalaman yang lebih memuaskan dan jelas.

Cerato 2019 serba baru ini mengekalkan imejnya yang sportif dan muda sambil berkembang rupa yang lebih canggih yang mengangguk beberapa petunjuk gaya  yang dinamik dan hampir menyerupai wajah Kia Stinger dari segi lampu depan dan LED yang hampir sama. Seperti Penyengat, hud panjang dan dek pendek Cerato mencipta bentuk seperti semula jadi. Titik cowl, pangkal perisai angin, telah dipindahkan untuk mendapatkan pendirian yang lebih tinggi dan beretika.


Kehadiran dan watak keseluruhannya dipertingkatkan oleh ciri-ciri reka bentuk tersendiri di fascia depan, jeriji hidung harimau tandatangan Kia, dan valance rendah hitam yang agresif.

Untuk memastikan kedua-dua pemandu dan penumpang untuk perjalanan yang lebih selesa, panjang, lebar dan ketinggian keseluruhan telah ditingkatkan dimana ruang kabin Cerato diperluaskan lagi kepada 3.2 ke 182.7 inci membolehkan lebih besar ruang kaki dan kargo tambahan keluasannya serta ruang kepala yang luas.



Cerato 2019 serba baru ini membina struktur yang sudah mantap yang membantu sedan Cerato 2018 mencapai penarafan Institut Insurans untuk Keselamatan Jalan Raya (IIHS) Penarafan Tertinggi Pick Plus mengukuhkan kedudukannya dengan tambahan komponen panas dan 54 peratus Advanced Steel Strength Tertinggi. Bingkai tempat duduk yang lebih kukuh adalah ringan dan memberikan kedudukan duduk yang lebih selesa dengan peningkatan sokongan lumbar dan kerusi padat bagi perjalan jarak jauh yang lebih menyenangkan.

Cerato membolehkan pemandu untuk terus berhubung dan memberi perhatian penuh kepada jalan raya di hadapan dengan teknologi canggih dan ciri-ciri infortainment yang ditawarkan. Antara teknologi yang dilengkapi kedalam Cerato serba baru ini termasuk skrin sentuh berwarna dengan Android Auto and Apple CarPlay® yang disepadukan dengan kemas di dashboard dan di dalam kedudukan penglihatan pemandu. Kereta ini juga mempunyai teknologi pengecasan tanpa wayar, penyejuk kerusi pemandu dan penumpang depan, serta punat menghidup dan mematikan enjin kereta.


Cerato 2019 serba baru berada di sini untuk menarik perhatian. Ini sudah tentu yang pertama tetapi bukan kali terakhir anda akan mendengarnya - jadi pastikan anda tetap mengikuti berita Mantuka.com yang akan datang. Sementara itu, Syarikat Grand Motors Sdn Bhd menjemput orang ramai pada 26 Mei 2018 semasa pelancaran rasminya, jadi ambil peluang ini singgah kesana untuk melihat dengan lebih dekat keluaran Kia Cerato serba baru itu. Sungkai akan disediakan.