Mantuka

Insurans Islam Taib

Thursday, March 12, 2015

Peugeot 208 Dipamerkan di Geneva Motor Show Antarabangsa ke-85

Gambar dari Geneva International Motor Show
Peugeot telah menyertai pameran Geneva Motor Show Antarabangsa yang ke-85 bagi tahun 2015 menampilkan tiga buah kereta konsep, Peugeot 2008 DKR dan 23 model termasuk Peugeot 208 baru yang akan di lancarkan nanti.

Tiga tahun selepas Peugeot 208 dilancarkan di Geneva, 208 baharu yang akan dipasarkan dari bulan Jun 2015 mempamerkan cita-cita baru melalui gaya luar dan bahagian dalamnya dikemaskini untuk memberikan lebih banyak pilihan dengan kuasa enjin Euro 6 baru.

Menurut kenyataan yang diperolehi dari Peugeot Brunei, gaya luaran menjadi lebih elegan dengan adanya jeriji krom yang lebih besar dimasukkan ke dalam bumper; lampu hitam dan krom dua-warna (two-tone) baru dengan lampu LED sebagai tandatangan baru; dicat baru memberi kesan-berlian (diamond-effect) atau roda ukiran laser; 'cakar kesan' baru LED lampu belakang.

Bahagian dalaman mempunyai memandu stesen i-Cockpit dengan stereng yang padat, heads-up instrument panel, dan skrin sesentuh 7" besar telah dikemaskini. Antara perubahan utama adalah kedatangan papan pemuka sentuhan lembut dimasukkan dengan reka bentuk visual; backlighting putih untuk panel instrumen dan kawalan; lampu LED biru indikasi untuk versi yang dilengkapi dengan bumbung panorama; MirrorScreen yang membolehkan anda untuk membuat salinan telefon pintar pada skrin sesentuh 7" itu.

Gambar dari Peugeot Brunei
Peugeot menawarkan pelbagai warna untuk model 208. Pelancaran Peugeot 208 baru akan menampilkan warna Orange Power. Oleh sebab tiada dua pelanggan yang sama, pakej custom luaran dari jeriji ke penutup cermin pintu akan dapat di akses.

Model 208 baru juga dihiasi dengan kemasan GT Line baru seperti yang telah dipakai oleh Peugeot 308, 508 dan RCZ. Dari 3 atau 5 pintu, dan enjin PureTech petrol atau enjin BlueHDi Diesel, 208 GT Line meminjam rupa sportif daripada GTi.

208 GTi oleh Peugeot Sport membuat penampilan dengan kekuatan kelajuan 208 kuasa kuda di bawah bonet, perbezaan Torsen® slip terhad, disc brek besar 330mm dan potongan gaya pilihan bersih, ia menegaskan dirinya sebagai model 208 yang paling drastik.

Gambar dari Peugeot Brunei
208 baru menampil ciri-ciri teknologi tinggi terbaru seperti bagi menjaga keselamatan dan mengelakkan dari kemalangan terutama dikawasan bandar, Peugeot 208 terbaru mempunyai teknologi yang dipanggil Active City Brake yang mana sistem tersebut membolehkan berhenti secara automatik tanpa menekan pedal brek yang hanya aktif dalam perjalanan 30km/j kebawah.

Tambahan lagi model tersebut dilengkapi kamera cermin belakang yang memberi pemandu secara mudah membuat pengunduran kereta.

Klik di sini untuk versi Inggeris.