Mantuka

Insurans Islam Taib

Monday, February 23, 2015

Peugeot Melancarkan Permainan Seni Léo'z

Kumpulkan kesemua 12 jenis Permainan Seni Léo'z
Peugeot Brunei telah melancarkan siri pertama daripada 12 Seni Mainan mengandungi lambang Peugeot yang dikenali sebagai singa Léo'z. Siri ini dibangunkan dengan Peugeot Design Lab, dalam perkongsian dengan Syarikat ARTOYZ. Ianya boleh didapati di Bilik Pameran Peugeot, Kiarong bermula 28 Januari 2015.

Ia adalah satu siri yang merangkumi 12 jenis singa dimana enam daripadanya telah direka oleh artis
antarabangsa yang terkenal seperti Huck Gee (UK), 64 Colors (Amerika Syarikat), Bunka (Perancis), DGPH (Argentina), Tikka NG (Hong Kong), Koralie (Perancis), dan enam yang lain direka oleh pereka Peugeot Design Lab iaitu Claire Panel (Perancis), Thomas Josson (Perancis), Damian O'Hara (Ireland), Hossein Borojeni (Perancis), Flora Tai dan Guillaume Daniel (Perancis).


Nama-nama artis antarabangsa boleh dilihat dibawah tapak kaki Mainan Seni Léo'z.
Dalam usaha berterusan untuk domain baru, Peugeot Design Lab memulakan cabaran kontemporari ini untuk mewujudkan satu siri dari 12 singa. Setiap Seni Mainan yang dijual adalah hasil daripada proses seni, dan melibatkan kerja yang panjang dan teliti, menarik inspirasi dari pelbagai alam seperti seni kontemporari, puisi, kimia, origami, seni bina, fesyen, dan banyak lagi. Objek unik membentuk hubungan antara dunia kanak-kanak, dengan memakai reka bentuk jenama permainan singa maskot itu yang dicipta oleh Christophe Pialat (Perancis), dan dunia dewasa.

Seni Mainan Léo'z sekarang dijual di Bilik Pameran Peugeot. Dua versi tambahan yang luar biasa dan dalam kuantiti yang lebih kecil, juga telah menemui cara mereka ke dalam koleksi ini. Jadi pengumpul sedang diberikan satu cabaran untuk mengumpul kesemua 12 singa! Kumpul mereka semua dan berinspirasi! Tambahan lagi, carilah dua versi yang unik dalam koleksi ini yang sukar didapati.


Ikuti Mantuka di Facebook untuk gambar-gambar Permainan Seni Léo'z.

Kedua-dua varian ini adalah terhad.