Mantuka

Insurans Islam Taib

Saturday, May 24, 2014

Pelancaran Mercedes-AMG A 45 dan CLA 45 AMG



Jati Transport telah melancarkan model Mercedes terbaru iaitu Mercedes-AMG A 45 AMG dan CLA 45 AMG semalam di bilik pameran Mercedes, Gadong. Dengan adanya model A 45 AMG dan CLA 45 AMG, Mercedes-AMG memulakan era baru. Untuk pertama kalinya dalam sejarah syarikat selama 45 tahun lalu, jenama prestasi Mercedes-Benz menawarkan dua kereta berprestasi tinggi dikuasakan oleh enjin empat silinder.

Dua angka menunjukkan bahawa A 45 AMG dan CLA 45 AMG memegang kedudukan teratas dalam segmen anjakan mereka: AMG 2.0 liter enjin turbo yang baru dibangunkan adalah yang paling berkuasa pengeluaran siri empat silinder enjin turbo di dunia. Kuasa maksimum 265 kW (360 hp) dan setinggi 450 Newton meter tork adalah tidak dapat ditandingi oleh mana-mana turbocharged empat silinder di seluruh dunia. Kepadatan kuasa 133 kW (181 hp) meletakkan AMG enjin turbo berprestasi tinggi setanding dengan kereta super sport yang paling berkuasa di dunia. Pastinya model ini mampu memberikan pengalaman pemanduan sportif yang menguja dan mengagumkan.

Ketinggian kuasa dan tork ditambah pula dengan AMG 4MATIC all-wheel drive berorientasikan prestasi yang dipasang sebagai standard untuk prestasi yang sangat dinamik. Kedua-dua model A 45 AMG dan CLA 45 AMG menawarkan penjimatan penggunaan bahan api pada 6.9 liter untuk setiap 100 kilometer, kemampuan memecut pada 0 hingga 100 kilometer per jam dalam 4.6 saat dengan kelajuan maksimum 250 kilometer per jam (terhad secara elektronik).

Model yang mendapat sentuhan enjin 2.0 liter turbo BlueDIRECT 4-silinder paling berkuasa dalam pengeluaran siri enjin ini dilengkapi dengan sistem pacuan semua roda transmisi sport AMG SPEEDSHIFT DCT 7-kelajuan serta rekaan eksklusif empat-pintu coupe.

Mercedes-AMG menangani cabaran penting mengenai sambutan enjin turbo kecil melalui twin-scroll turbochargersistem ekzos batasan maksimum dan strategi suntikan inovatif. Teknologi twin-scroll turbocharger memperuntukkan tekanan caj yang lebih spontan, membuat penggunaan ekzos gas tekanan kembali yang berkesan, suhu ekzos gas dan impuls ekzos gas. Ini memberi keputusan tork yang lebih cepat. Sebagai kesan sampingan yang positif, teknologi twin-scroll juga memberi manfaat kepada penggunaan dari segi bahan api dan pelepasan ekzos. Dengan tekanan caj maksimum sebanyak 1.8 bar, AMG 2.0 liter empat silinder enjin turbo menempatkannya menjadi ketua dalam segmen ini.

Sistem ekzos AMG sport mempunyai ciri-ciri paip keratan rentas yang besar dan ekzos flap dikawal secara automatik. Teknologi ini memberikan keselesaan semasa perjalanan yang jauh seperti SLK 55 AMG. Flap itu terus diselaraskan dengan peta kawalan mengikut kuasa pemandu, status muatan dan kelajuan enjin. Semasa pecutan kuat, sistem ekzos AMG sport akan mengeluarkan bunyi yang menarik. Walaupun persamaan reka bentuk mereka, setiap satu daripada dua model mempunyai bunyi sendiri yang tertentu iaitu sebagai kereta kompak berkuasa, A 45 AMG berbunyi lebih garau dan mendalam daripada CLA 45 AMG dalam perbandingan langsung. Bunyi enjin empat pintu berprestasi tinggi rampasan kuasa adalah lebih kurang bagi membuat pengalaman perjalanan yang lebih menyeronokkan untuk penumpang belakang. Prestasi AMG sistem ekzos dengan flap ekzos boleh didapati sebagai tambahan pilihan untuk kedua-dua model. Mereka yang memilih sistem ini akan mengalami bunyi enjin lebih penuh dan emotif.

Seperti kesemua AMG 8- dan 12-silinder enjin, AMG 2.0 liter empat silinder enjin turbo dipasang sepenuhnya dengan tangan mengikut tradisi falsafah AMG, "satu orang, satu enjin" seperti yang ditunjukkan oleh lencana enjin AMG yang mengandungi tandatangan pemasang enjin yang bertanggungjawab.

Model-model ini memiliki tiga mod pemanduan iaitu "ESP ON", "SPORT Handling Mode" dan "ESP OFF" menawarkan prestasi dinamik mengikut pilihan individu tersebut.

Semua pembaca Mantuka boleh melayari laman web istimewa yang dibuat khas untuk A 45 AMG dan CLA 45 AMG bagi memberi pelanggan peluang untuk mengalami bintang AMG baru secara interaktif. Tambahan lagi semua pengunjung boleh membaca komen-komen, film dan gambar-gambar dari peminat AMG Twitter dan Facebook di "social wall" dalam laman web tersebut, dimana anda juga boleh memberi komen.

Ikuti Mantuka di Facebook untuk gambar-gambar Pelancaran Mercedes-AMG A 45 dan CLA 45 AMG.